Week 2

27 oktober 2016 - Ingham, Australië

Bloggen bloggen bloggen, het is toch moeilijker dan gedacht om een blog bij te houden, het bedenken wat er geschreven moet worden en de tijd er voor vinden om het te schrijven tussen al mijn avonturen door.

Want ja ik beleef veel avonturen, ik zit nu al meer dan 2 weken Down Under maar ik ben al best wel gewend geraakt aan het reizen, de standaard temperatuur van 28-30 graden en het Australisch engels. Vorige week vrijdag ben ik op tour geweest naar Cape Tribulation, met onderweg verschillende stops bij prachtige lookouts en een duik in de Mossman Gorge (een waterval) met het een na zuiverste water van de wereld. Dit komt omdat de berg waar het water vandaan komt compleet onbewoond is, zelfs niet door de Aboriginals, omdat daar volgens hen boze geesten zijn. De Mossman Gorge ligt in het Daintree Rainforest, het oudste regenwoud van de wereld, met daarin de Daintree River, waar we opzoek gingen naar Krokodillen, en gelukkig kwam er last minute een 3,5 meter lang vrouwtje voorbij zwemmen, nadat we een groot deel van de mangroven en zandbanken goed hadden afgezocht op zoek naar deze gevaarlijke maar hele gave beesten! (ik voelde me net Freek Vonk op avontuur). Na dit avontuur reden we door het regenwoud door naar Cape Tribulation, een prachtige afgelegen plek (zonder bereik, wat ik ff was vergeten, gelukkig maakte niemand zich zorgen). Het is een van de plekken in het noorden waar het regenwoud over gaat in het strand/zee, geen duinen dus hier! We sliepen in kleine huisjes midden in het bos met het strand op 1 min loop afstand. We moesten wel uitkijken voor alle spinnen en planten die gevaarlijk waren. (Een voorbeeld van een gevaarlijke plant: de Waitawhile is een soort van plant met allemaal stekels aan de zijkant van de stengels, als je die stengel in je huid krijgt moet je 7 maanden wachten voordat je de stekel uit je huid groeit, je kan m er namelijk ook niet uihalen met een pincet want dan breekt de stengel.) De volgende ochtend zijn we vroeg uit ons nest gegaan om de zonsopgang te bekijken. Mijn eerste zonsopgang, en hij was mooier dan alle zonsondergangen die ik in NL of ergens anders heb gezien (kijk de foto's maar).
In de middag hebben we met een enthousiaste Nieuw-Zeelander door het regenwoud gewandeld waar hij ons nog meer gevaarlijke planten heeft laten zien en mij een geel-groene wilde mier heeft laten eten die blijkbaar veel vitamine C bevat, en ook serieus erg lekker is, het smaakte een beetje citroen-limoen-zuur-achtig. De Aboriginals gebruiken die mieren ook als voedselbron en maken er limonade van, en omdat ik dat wel eens op tv gezien had durfde ik het proeven wel aan! ;)

Zondag ben ik samen met wat anderen wezen snorkelen op het enige echte Great Barrier Reef, echt een bucketlist item van mij, en het was nog veeeeeeel mooier dan ik had verwacht! Zoveel kleuren vissen en koraal, van Finding Nemo tot Finding Dory, en alle kleuren van de regenboog. Na de hele middag lekker in het water te hebben gesnorkeld was ik aan mn rugkant helemaal verbrand, maar wist ik wel een nieuwe droombaan: biologie studeren, specialiseren in Marine Biologie en dan daar op het reef een beetje tours rondleiden en mensen vertellen over alle visjes en koraalriffen!

Maandag ben ik met de Greyhound vertrokken naar Mission Beach, waar ik in een superrelaxed hostel zat (beter dan de hostels in Cairns) en heerlijk een beetje heb lopen niksen op het prachtige strand en nog een dagje naar het onbewoonde Dunk Island ben geweest waar ik voor het eerst een slang heb gezien en de top van het eiland heb beklommen (wat echt een workout was in 30 graden)

Nu zit ik weer in de Greyhound op naar Townsville! Bekijk alle foto's maar voor meer details van deze blog!

1. Carmen:
    27 oktober 2016
    Ik zou als mijn studiefinanciering het toeliet zo naar je toekomen, wat onwijs gaaf dit !! Echt leuk om te lezen allemaal :) geniet ervan en pas op voor de spinnen!
  2. Amé:
    27 oktober 2016
    Super leuk Annika! Het uitzicht is daar echt te gek zeg. Geniet ervan! Ik ben jaloers ;)
  3. Oma Nugteren:
    27 oktober 2016
    Wat heerlijk weer zo'n leuke brief van jou te krijgen! Gisteren
    ( woensdag 26'11) kwam je vader een dagje "Veluwen" bij ons en liet hij enthousiast ons wat foto's van je zien en je verhaal horen op zijn I- phone. Prachtig !
    Kijk alsjeblieft uit voor mooie, maar enge beesten en planten. Ja, een "gekke" ervaring . Liefs , Oma.