Waar is Annika?

30 januari 2017 - Brisbane City, Australië

Waar is Annika? Wat is ze aan het doen? Met wie is ze? Of je nou wel of niet deze vragen af en toe aan jezelf hebt gesteld, je krijgt na al die tijd eindelijk een antwoord!

Ik zit op dit moment al een maand in Brisbane, de leukste stad in Australië (Tot nu toe), ik ben aan het werk in sales (zo'n irritant persoon die in een winkelcentrum staat om je een maandelijks goed doel aan te smeren) maar aangezien ik alleen betaald krijg met wat ik verkoop, verdien ik niet altijd even veel en ben ik dringend op zoek naar een ander leuk baantje ergens in Australië (maakt niet uit wat of waar, zolang het maar goed verdiend) dus als je toevallig nog iemand kent die mensen zoekt all the way Down Under, laat het me dan asap weten!

De laatste keer dat ik een blog schreef was ik op Attunga, de leukste christelijke camping van heel Australië, en was mijn plan om daar maar 2 weken te blijven, maar er was toch een ander prachtig plan in zicht: ik kon mee op een 10 daagse tour door de omgeving van Sydney met de hele camping crew en andere hele gave mensen! Ik heb in totaal 5 weken met de camping crew besteed, met verschillende andere backpackers waar ik hele goede vriendschappen aan heb over gelaten (shoutout to Isa, Paulien & Annie). Het was een bijzondere tijd, vol met levenslessen, goede gesprekken met mensen over de hele wereld en interessante bijbelstudies. Veel geleerd, veel veranderd en veel gezien! Van middagen onkruid wieden in de bloedhete zon (voor accommodatie en eten moest er wel iets gedaan worden) tot zonsopgang op een kliff in Jervis Bay (waar het witste zandstrand van de wereld ligt en ik echt flink verbrand ben) na een nacht te hebben geslapen op het strand onder een volle maan.

Na deze geweldige tijd (ik kan nog wel meer in detail gaan maar dan ben ik heeeel lang bezig) heb ik een paar dagen in een ander Australisch gezin mogen logeren, bij Annie en haar familie, op hun weetikniethoegrootmaarsupergroot landgoed met honden, paarden en kippen. Een paar dagen lekker films gekeken, bordspelletjes gespeeld en rondgetourd door het nabijgelegen natuurpark met de 4WD.

Daarna was het tijd voor kerst, wat er ineens was want ja, kerstgevoel in 30 graden is een beetje moeilijk te vinden! Ik was ontzettend blij dat ik kerst kon vieren bij familie VandenBos/Koster, waar ik voor Attunga ook een paar dagen heb geslapen. Het waren een paar dagen vol familie en gezelligheid, heerlijk aussie kerst bbq food, zwemmen in het zwembad & cricket spelen in de tuin (een echte aussie kerst)! Echt weer een ervaring om nooit te vergeten, kerst in 30 graden aan de andere kant van de wereld! Maar ik kijk toch wel uit naar een koude donkere kerst volgend jaar (24-26 december mag het sneeuwen met 0°, voor de rest is 30° wel prima!)

Na kerst verhuisd naar Brisbane (elke dag 30°), de stad die mij wel erg leuk leek om te wonen en te werken voor een tijdje, en op een of andere manier was dat binnen een week geregeld, een gedeeld appartementje met prachtig uitzicht midden in het centrum met uitzicht over de stad en een baantje in sales (beter iets dan niets), praise the Lord! Aangezien ik dit wel in mn eentje moest regelen en ook in mn eentje moest gaan doen, waren het soms wel zware dagen, emotioneel en fysiek, had soms wel zin om ff naar huis te gaan, in mn eigen bed te liggen en me niet zorgen hoeven te maken over geld. Maar gelukkig zijn er nog hele leuke mensen van AustralianBackpackers in Brissie, kan ik elke week naar de Hillsong Church in Brisbane, waar ik hele leuke mensen heb ontmoet, zijn mn collega's heel aardig en heb ik genoeg support van het thuisfront!

Ik kom er wel, moet alleen ff een baantje vinden zodat ik geld genoeg kan sparen om nog meer van dit prachtige land te kunnen ontdekken en misschien nog wel een retourtje Nieuw Zeeland kan boeken!

Tot de volgende keer (ik beloof niks want anders stel ik mensen misschien teleur)!

1. Aly:
    30 januari 2017
    Ha Annika, leuk om weer wat van je te lezen:). Heel veel succes bij het vinden van een beter baantje!
  2. Watzeenalice:
    30 januari 2017
    Leuk om te lezen! Ups en downs horen erbij ... Volhouden en genieten! Alle goeds, Alice
  3. Marijke:
    Hoi Annika,
    Leuk van je te horen! Wat een leuke dingen heb je beleefd, en ik hoop dat de geldzorgen snel mogen verdwijnen.
    liefs en groet,
    Marijke
  4. Siem Nugteren:
    Hoi Annika,
    Leuk om ook op deze site weer van je te horen. Je schrijft leuk. En wat betreft je zoektocht naar een andere baan. Ken je deze website? http://www.backpackerjobboard.com.au/jobs-in/brisbane/
    Vast wel. Maar ik dacht, toch maar even doorgeven.
    Liefs, Siem
  5. Margreet:
    11 februari 2017
    Ontzettend stoer allemaal Annika, ik heb bewondering. Wat fijn dat je zoveel mooie dingen hebt gezien. Sterkte met het vinden van een leuker baantje!!
  6. Ome Jan;):
    21 februari 2017
    Mooi en eerlijk verhaal, Annika. Heel veel plezier verder met deze bijzondere ervaring of reis!