Week 1

19 oktober 2016 - Cairns City, Australië

Ik ben nu precies een week in Australië, maar het voelt alsof ik er al een paar weken zit, zo veel gedaan, zo veel gezien, zo veel meegemaakt! Nu ik lekker ff bij de lagoon lig in Cairns kan ik de dagen even samenvatten en met jullie delen.

Zaterdag ben ik samen met de hele groep naar de Blue Mountains geweest, die lijken op de Grand Canions van Californië alleen dan met veel bomen en een soort van blauwe gloed erover heen . De tourguide/busdriver vertelde ons over de geschiedenis van de Aboriginals, en dat is echt heel erg ingewikkeld allemaal maar wel erg interessant! Wat ik er van meegekregen heb is dat het belangrijkste voor de Aboriginals The Dreamtime is, en dat is de tijd waar alles is gecreëerd, en nu is de bedoeling van de Aboriginals de Dreamtime in ere te houden en te zorgen dat de cyclus van creatie in orde blijft, en hoe je dat moet doen kan je horen in the songlines. Alles staat in verbinding met elkaar en dat moet zo blijven, anders verpest je de cyclus van creatie.En in die songlines hoor je ook hoe je moet overleven. Er is bijvoorbeeld een plant en die bloeit precies wanneer de walvissen langs de kust van Australië zwemmen, dus als de Aboriginals die plant zien bloeien, dan weten ze dus dat ze op walvissen kunnen jagen! En dit hebben ze dan weer van hun voorouders gehoord en dat vertellen ze dan weer door aan hun nakomelingen. Maar de andere verhalen had ik ff eerder moeten opschrijven want na een paar dagen ben ik dus de rest al weer vergeten

De Blue Mountains waren echt prachtig, en de tourguide vertelde van te voren dat we nu eens moesten proberen ons echt te verbinden met de natuur, de stilte te voelen, de geur in je op te nemen en de bomen en stenen af te toe aan te raken. Dus ik dacht yes! Dat is wel iets voor mij, ff relaxed ff tot rust komen. Maar helaas was de tourguide denk ik al zo 'ervaren' met het wandelpad dat we liepen dat we er met een enorm tempo door heen gingen en ik vooral naar mn voeten heb moeten kijken om te zorgen dat ik niet struikelde over alle rotsen langs de klif. De lookouts waren echt prachtig, maar door het hoge tempo heb ik er dus maar kort van kunnen genieten.
Maar de dag was nog niet voorbij! Het uurtje in het Featherdale Wildlife park heeft me weer helemaal opgepept! Na zo veel foto's en filmpjes online gezien te hebben van alle aussie cuties, zoals koala's, kangaroos, wallaby's, wombats en quokka's, heb ik ze eindelijk in het echt kunnen zien en sommige zelfs even kunnen aanraken! Cuteness brings happiness!

De leukste dag vond ik toch echt het surfen vrijdag, in de heerlijke golven van de Grote Oceaan. Ik had nooit eerder gesurft dus ik liet het allemaal lekker over me heen komen, en toen ik eenmaal een wetsuit aanhad voelde ik me gelijk een 'surfgirl ready to catch some waves!' Het was absoluut voor herhaling waard, dus ik ga nog wel een surfkampje boeken hier

Na lang twijfelen over wat ik nou precies ging doen na de eerste week met de groep heb ik er voor gekozen om naar Cairns te vliegen in het tropische noorden en vanuit daar naar het zuiden te reizen terug naar Sydney. Gelukkig was dit ook het plan van een groot deel van de groep dus ik ben met een paar mensen naar Cairns gevlogen en daarmee verkennen we nu een beetje de stad en gaan we zo tourtjes boeken naar het Great Barrier Reef (zondag) en naar Port Douglas en Cape Trib (vrijdag en zaterdag), daarna ben ik van plan om echt mn reis terug naar het zuiden te beginnen, maar wie weet, plannen staan nooit helemaal vast hier als Aussie Backpacker

Cairns is precies zoals ik heel Australië had verwacht: warm, zonnig, relaxed. Met een heerlijke lagoon en een prachtig uitzicht op de tropische regenwouden! Ik geniet!

1. Elieska:
    19 oktober 2016
    Leuk om te lezen over je eerste week! Geniet van de relaxte sfeer in Cairns en veel plezier in de mooie natuur bij Cape Tribulation! Tip: kijk daar af en toe even omhoog en dat zie je opeens hoeveel lagen begroeiing daar boven elkaar zitten, je ziet de toppen van de bovenste bomen soms niet eens :) Xx
  2. Mieneke Fernhout:
    19 oktober 2016
    Klinkt als een geslaagde eerste week en leuk van de contacten om nu met een aantal verder te kunnen reizen. Veel plezier en we wachten op nog meer mooie foto's van het mooie Australië
    Liefs Mieneke
  3. Oma Nugteren:
    20 oktober 2016
    M'n kind, wat heerlijk dat je zo geniet! Dit is niet het harde leven van een backpacker, maar het luxe leven van een tourist... Leuke foto van jou bij het koalsbertje.
    Wordt je hoofd niet veel te vol door wat je allemaal ziet? Daarom toch een raadgevinkje : in een dagboekje 3 zinnetjes schrijven over : h.v.i.m. (hoe voel ik me?) om even jezélf terug te vinden....
    Geniet, geniet , geniet ! Veel liefs , Oma N.
    En gefeliciteerd met die geweldige Papa van je !50 j.!
    groetjes Opa.