Week 4

19 november 2016 - Canyonleigh, Australië

Oh Oh.. het is me niet gelukt om vorige week een blog te schrijven ivm weinig wifi en weeeeer ontzettend veel leuke avonturen! Ik ben op dit moment op Attunga, een campsite voor groepen, waar ik, samen met andere vrijwilligers en interns de camping netjes en draaiende hou! Nu een update van week 4:

Na een 9 uur durende busreis in m'n eentje (waar ik me trouwens prima vermaakte met chille muziek en prachtig uitzicht) kwam ik aan in weer een ander strandstadje Noosa waar ik 1 nacht zou verblijven. Ik kwam aan in de middag en moest toen voor het eerst alleen avondeten kopen en koken, wat echt 10 keer duurder was dan met een groep avondeten en ook nog eens een beetje ingewikkeld; hoelang moet een aardappel koken? En gooi je de aardappel in het water als het water al kookt of als het water nog niet kookt? Strugglesss! (gelukkig bestaat Google ook Down Under dus het is allemaal goed gekomen). Alleen reizen heeft ook echt hele fijne voordelen, ik kon nu helemaal zelf bepalen hoelang ik op het strand ging wandelen, hoe laat ik ging eten en of ik zin had om met mensen te praten of niet en met welke mensen. Het is interessant om te ontdekken dat je zoveel verschillende gesprekken kan hebben met andere backpackers, terwijl alle gesprekken beginnen met: Hi, How are you going? What is your name? Where are you from? How long have you been in Australia for? How long are you here for? What is your next destination? En dan komen er persoonlijke vragen als je merkt dat je iets gemeen hebt met die persoon, je bent bijvoorbeeld op dezelfde plekken geweest, komt uit hetzelfde land of heeft tips over de volgende plek waar jij naartoe gaat. Met sommige mensen heb je niks gemeen of het klikt niet, maar met andere mensen kunnen er soms echt diepe gesprekken ontstaan, en soms deel je meer persoonlijke verhalen juist omdat je weet dat je die persoon in een korte tijd toch niet of nooit meer gaat zien. Ik hou wel van die diepe gesprekken, maar wordt soms wel al een beetje moe van al die standaard vragen waarmee je moet beginnen om het gesprek te starten.

Noosa was verder een prachtige plek, met een strand met duinen wat mij wel een beetje aan het Nederlandse strand liet denken, maar het was denk ik toch nog wel ff iets mooier ;) De volgende dag moest ik weer verder, op naar de stad waarvan ik de skyline als laptopachtergrond had in de 1e klas: Brisbane.

Het was echt heeeeeel gek om weer in een grote stad aan te komen na een maand lang relaxte strandstadjes met zeer relaxte mensen. De skyscrapers en betonnen straten bordevol mensen overvielen mij een beetje, wat echt een gek ongemakkelijk gevoel was. Maar na eenmaal mezelf geïnstalleerd te hebben in m'n nieuwe hostel en een beetje te hebben rondgelopen was ik weer helemaal op mijn gemak in een grote interessante stad! De volgende dag ben ik een dag naar de Australia Zoo geweest, de zoo van Steve Irwin, de crocodile hunter, die blijkbaar echt een nationale superheld is hier in Australia. In de zoo heb ik eindelijk alle superenge dieren in het echt kunnen bewonderen, zoals giftige slangen en zoutwaterkrokodillen :D

Na Brisbane ben ik nog 1 nacht in Byron Bay geweest, waar ik eigenlijk veel langer had willen blijven. Byron bay is een hippie achtig strandplaatsje met prachtige stranden en een hele mooie vuurtoren gelegen op het meest oostelijke punt van Australië, waar ik natuurlijk even naartoe gelopen ben om daar van te genieten. :)

Na Byron Bay ben ik een paar dagen bij Nell & Hugo op bezoek geweest, wat familie is maar niet bloodrelated, klinkt ingewikkeld maar dat was het daar niet. Ik heb daar heerlijk een paar dagen kunnen ontspannen en kunnen genieten van de prachtige omgeving van Bucca en Coffs Harbour en even kunnen proeven van het echte Australische leventje ;) Het was echt heeel fijn om even in een huis te slapen en niet in een hostel en niet constant wakker te worden van andere mensen op je kamer. Ik heb daar ook veel Aussie Slang geleerd, wat soms echt raadselachtige taal is. Raad maar eens wat 'Dead Horse', 'I reckon', 'She'll be alright', 'Necminute' en 'servo' betekenen, in de volgende blog zal ik de antwoorden geven!

Na die fijne dagen moest ik weer door, op naar Attunga, wat ik al heel lang gepland had staan, in de volgende blog hoor je daar meer over :)

(Foto's kan ik nu even niet plaatsen omdat ik op de camping geen bereik en dus ook geen internet op mijn telefoon heb waar al mijn foto's op staan)

1. Watzeenalice:
    25 november 2016
    Mooi al die verhalen, Annika! Super wat je allemaal onderneemt. Groeten uit Oegstgeest.