Time for some good travels

1 juni 2017 - 建明里, Taiwan

(Ik was totaal vergeten deze blog te plaatsen 3 weken geleden)De laatste keer dat ik schreef was ik in Duchess, de pub in the middle of nowhere waar ik in totaal 7 weken heb gewerkt om zoveel mogelijk geld te sparen zodat ik verder kon reizen en de dingen kon zien die nog op mijn bucketlist stonden. Na mijn vorige blog heb ik dus nog 3 weken genoten van de indrukwekkende outback omgeving met alle mooie natuur en leuke mensen zoals Karin & Jeffrey, maar ook af en toe afgezien in de hitte en de af en toe chagrijnige gezichten en geroddel van mijn bazen. Ik miste de liefde soms een beetje. Dus nadat ik klaar was vloog ik eerst naar Townsville om de Cyclone Debbie net te missen, en daarna door naar Singleton waar ik 1,5 week bij Annie Riley in haar huis heb mogen wonen, de lieve Aussie friend van Attunga, de camping waar ik in november zat. Ik heb daar heerlijk even kunnen genieten van haar gezelligheid en de relaxte normale omgeving. Hierna had ik nog de kans om Pasen te vieren op Attunga, en goed afscheid te nemen van die invloedrijke plek! Daarna was ik genoeg opgeladen, ready to go on some good travels!

Dat pakte ik gelijk goed aan: in 36 uur van Sydney - Melbourne - Hobart(Tasmanië). Ik nam de nachtbus naar Melbourne vanuit Sydney, daar liep ik 's ochtends vroeg heel vrolijk rond, want ik was eindelijk in een nieuwe staat en nieuwe stad! Ik zou er later nog meer van gaan genieten, eerst had ik een roadtrip door Tasmanië voor de boeg! Ik nam het vliegtuig naar Hobart, de hoofdstad van Tasmanië, wat ik een beetje vond lijken op Sydney Harbour, alleen dan 100 jaar geleden. Alles was iets wat ouderwetser en relaxter, kleinschalig maar wel gezellig. 20 april begon de Tassie Roadtrip, samen met Sandra, een duits meisje die ik via een backpackersgroep op Facebook heb leren kennen en dezelfde reisplannen had voor Tasmanië (Facebook groepen zijn onmisbaar als backpacker tegenwoordig). We hadden een campervan gehuurd, met zitjes voorin, een bed constructie in het midden en een mini keukentje achterin. We hebben 4 dagen door het prachtige eiland getourd, geslapen langs stranden en grote meren, en de meest mooie dingen gezien! Tasmanië is namelijk wel echt een ander verhaal dan de rest van Australië wat ik al gezien had. Het was een stuk kouder, groener en vochtiger, met een wilde natuur vol bergen, meren en bossen. De hoogte punten waren Wineglass Bay (Freycinet National Park), Bay of Fires, The Nut, Cradle Mountain - Lake St. Clair National Park en Lake Pedder. We waren in een goede tijd om Tasmanië te bezoeken, overal waren prachtige herfstkleuren en doordat het soms mistig en regenachtig was maakte dat de bergen extra sprookjesachtig.

Nadat we de auto hadden ingeleverd bleef ik nog een paar dagen in het koude Hobart. Daar heb ik Mount Wellington (1271m) beklommen waar het begon te sneeuwen(!!) toen ik op 3/4 van de klim was, en daarom de top niet heb kunnen bereiken omdat ik niet had verwacht dat het in Australië zo koud kon worden en ik echt te koude kleren aan had helaas. Ook heb ik op 25 april daar Anzac Day meegemaakt, een soort van Dodenherdenking en bevrijdingsdag in 1. De dag bestond uit een optocht met allemaal veteranen en een herdenkings ceremonie bij de mooie Anzac Memorial op een heuvel met uitzicht over de stad. Elke plaats waar ik ben geweest heeft ergens zo'n War Memorial staan, wat ik eerst gek vond, maar na Anzac Day te hebben meegemaakt vind ik het wel erg goed, dat er serieus overal aandacht aan wordt besteed en dat de Wereldoorlogen ook echt wereldoorlogen waren, dat het niet alleen om Europa ging, maar dat de rest van de wereld, waaronder Australië en Zuid-Oost Azië er ook zwaar in betrokken waren.

27 april vloog ik terug naar Melbourne, en daar heb ik 's avonds een ontzettend leuk Koningsdag feestje gehad in het hostel waar ik verbleef, georganiseerd door en voor Nederlanders (weer met dank aan de Dutchies in Austria facebookgroep) met Nederlandse muziek en Nederlands bier. Het was serieus het leukste feestje wat ik in Australië heb meegemaakt, Dutchies know how to party! De dagen erna heb ik Melbourne goed kunnen verkennen en ging ik op zoek naar nieuwe travelbuddies om naar Adelaide te reizen via The Great Ocean Road en Grampians National Park. Maar helaas moest ik daar wel even geduld voor hebben, aangezien veel mensen net andere plannen hadden of mij op het laatste moment hadden afgezegd. Die afzegging zorgde er wel voor dat ik de Vlaamse Sofie ontmoette, waarmee het gelijk goed klikte toen we elkaar ontmoette voor de roadtrip met iemand die ons daarna allebei lastminute had geditched. Samen met haar heb ik Melbourne écht goed ontdekt, door naar een echt AFL game te gaan (een soort van rugby en voetbal door elkaar) en wilde Penguins te hebben gezien bij het strand van St Kilda. Sofie kwam in contact met met twee Duitse jongens, die een 4WD hadden en ook precies dezelfde reisplannen hadden als wij en waarmee het ook nog eens goed klikte. It was a deal, dinsdag 2 mei begon het eerste deel van de roadtrip: Melbourne - Great Ocean Road - Grampians National Park - Adelaide.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl