Heenreis

13 oktober 2016 - Collaroy, Australië

Na 36 uur reizen met China Airlines (ik kan geen vliegtuig rijst en noodles meer zien) ben ik gister veilig aangekomen in Sydney. Het was voor mij de eerste keer zo lang vliegen, maar door de gezellige groep en de steeds aardiger wordenden stewardessen heb ik het overleefd. Hoe verder je naar het zuid-oosten van Azië reist, hoe aardiger de mensen worden! We hadden bij de overstap in Taipei een dagkamer in een vrij luxe hotel, met een mini douche waarvan de kop niet hoger kwam dan mn schouders, en voor het eerst voelde ik me een reus. ;) Taipei was een indrukwekkende stad, waar aan de rand van de stad grote flats/kantoorgebouwen zich afwisselde met krottenhuisjes met in het centrum van de stad kermis knipperlichten, grote verlichte Taiwanese uithangborden en hoge moderne gebouwen.

En toen kwam toch echt Sydney, Australië. Na aankomst gingen we gelijk met de shuttle bus naar hét uitzicht punt over de haven van Sydney, met uitzicht op het Opera House en de Sydney Harbour Bridge. Ik dacht dat ik het toen zou beseffen, dat ik toch echt eindelijk in Australië ben, maar het voelt nog steeds alsof ik in een levende ansichtkaart zit.

Gelukkig doen we wel van alles om te zorgen dat het binnendringt, dat we in Australië zijn, met gisteravond een barbecue met kangaroo vlees en echte aussie beers en morgen een dagje surfen. Het programma is nog veel drukker, met geregel van zakelijke reisdingen en traveltalk waardoor er niet echt tijd voor niks doen en een blog schrijven is ;)

Later maybe more, foto's zullen meer info geven!

1. Carmen:
    13 oktober 2016
    Ah zo leuk Annika ! Blij dat je veilig bent aangekomen en geniet er van! Ik kijk uit naar meer verhalen/foto's :)
  2. Lian:
    13 oktober 2016
    Kangeroevlees? Beetje teleurstellend.. Australië lovers willlen die lieve beestjes toch eerder redden?
    Haha sorry voor dit gezeur. Voor de rest super leuk Anni, maar dat weet je al.
    Dikke kus uit Amerika
  3. Lola:
    17 oktober 2016
    waar blijft de volgende vlog? moet wel een beetje up to date houden ann <3 hihiihih